Remaja Perempuan Mogok Lapar dan Mendesak Kedai Arak ditutup


2 Jan 2014

TAMIL Nesan melaporkan bahawa seorang gadis berusia 10 tahun mengadakan bantahan awam bersama-sama dengan ayahnya menuntut sejumlah larangan alkohol di negeri Tamil Nadu. Jothimani mengambil bahagian dalam mogok lapar dengan bapanya Mohanraj , 37, pada Selasa untuk meminta semua kedai-kedai minuman keras yang akan ditutup.

Mohanraj , buruh , mempunyai sejarah yang panjang berjuang dengan ketagihan alkohol. Beliau mengakui bahawa keluarganya telah mengalami banyak dan kehilangan status sosial mereka kerana tabiat minum , walaupun beliau kemudian berjaya menjalani pemulihan untuk menendang kebiasaan.

Jothimani berkata selepas pemulihan bapanya, dia membuat keputusan untuk memberitakan kejahatan minuman keras kepada orang-orang , dan berharap tahun ini akan menjadi tahun yang minuman keras bebas di Tamil Nadu.

> Malaysia Nanban melaporkan kes itu seorang gadis berusia 21 tahun yang membunuh diri pada 23 Nov di rumahnya di Bangalore , India Selatan, berikut tahun penderaan oleh bapanya. Ibu gadis itu, Shakunthalam, mendakwa suami beliau, Panduranga yang merupakan seorang penganggur melakukan gangguan lisan dan gangguan seksual terhadap anak perempuan mereka Chetana sebelum beliau mengambil kehidupan sendiri .



Saya kagum dengan anak ini kerana ketegasan dan kesungguhan beliau padahal dia bukanlah seorang yang islam. Sedangkan saya pun hanya mampu menyebarkan ilmu hanya melalui penulisan sahaja..

Comments

Popular posts from this blog

Sugar wax ~ Paling mudah, murah, cepat

Adat Merisik

ADAT BERTUNANG